05 March 2009

Dua Lagi Pasar Tani Mega Diwujudkan Di Kuala Lumpur


KUALA LUMPUR, 26 Nov (Bernama) -- Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) akan membuka dua lagi pasar tani meganya di bandaraya ini iaitu di Bandar Tasik Selatan yang beroperasi setiap hari Selasa mulai esok dan di Gombak Setia pada Khamis ini.

Pasar tani akan beroperasi dari pukul 4 petang hingga 10 malam, katanya dalam satu kenyataan akhbar yang dikeluarkan di sini hari ini.

Katanya pembukaan pasar tani ini adalah dengan kerjasama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang menyediakan tapak perniagaan.

Jumlah pasar tani mega di Wilayah Persekutuan kini bertambah menjadi tujuh dengan pembukaan dua pasar tani itu. Pasar tani mega yang lain adalah Putrajaya, Bukit Angkasa, Setiawangsa, Segambut dan Danau Kota.

Pembukaan pasar tani itu juga telah menambah jumlah peserta sebanyak 279 orang dengan menjadikan jumlah keseluruhan peserta seramai 725 orang.

Di peringkat nasional, dengan wujudnya dua buah pasar tani ini jumlah keseluruhan pasar tani mega adalah sebanyak 51 buah, dan merancang sebanyak 150 buah pasar tani mega akan dibuka menjelang 2010, katanya.

-- BERNAMA

Info : Pada 6/3/2009 Pasar Tani baru akan dibuka di Pekan Lubok Cina Melaka.Bagi kengkawan yang nak joint or nak tinjau pasaran kat sana bolehlah pi survey..Pasat Tani nie beroperasi bermula jam 4.00 pm hingga 10.00 pm..INFO LANJUT CALL 06-2312760 (FAMA OFFICE) - UNIT PASAR TANI

No comments: