07 January 2009

En Bahari



Aku rasa masalah nie sumer pernah kena.bezanya ada yang kena teruk,ada yang tak teruk.tapi aku tak tau apa indicator dia yang teruk atau tak..aku nyer rumah memang dalam kategori teruk da..kadang2 rimas aku tengok menatang nie..kalo da banyak2 tue memangler binatang nie kurang ajor,tak dengar cakap..aku tak tau nama saintifik dia apa,tp orang kampung panggil dia bari-bari @ en bahari..dari mana dia datang pun aku tak tau.yang aku tau benda ni telah menyusahkan hidup aku dan ada masanya cendawan aku pun dia kejekan..
Ada org cakap menatang nie memang payah nak bunuh, tapi kita boleh kurangkan/halau diaorg nie,caranya gunakan woodvinegar @ bioplant..semburkan ajer kat bongkah tue,ada pulak yang cakap kena tanam pokok,tp tak tau ler apa jenis atau spesis dia,insyaalah benda nie akan hilang..tapi tak pernah cubapun kaedah nie
So saper2 yang ada penyelesaian bolehlah kita kongsi2kan bersama..

No comments: